Saya dan Shaklee (Part 1)

Sebelum ni saya pernah share tentang saya dan vitamin Shaklee(GLA Complex) which is saya ambil untuk betulkan period cycle saya yang berterabur. Bila dah start ambil GLA Complex (kalau tak salah bulan Jan 2013) untuk 2 atau 3 bulan, saya ambil pula set kesuburan (Vit E, Vit C, B Complex) plus ESP.

Saya consume ke lima-limanya sehingga bulan Okt 2013 sebelum saya disahkan hamil pada  22 Okt 2013 (4 hari selepas hari ulang tahun perkahwinan kami yang ke 5) ... Syukur Ya Allah...


Ermmm...lama kan saya consume produk ni?

I don't care how much time I need as long as ada perubahan and I'm happy with it.

As far as I know, Shaklee's product is safe and I will get other benefits at the same time. So, I don't have to worry much and just enjoy our (my husband and I) time together effectively. That was my aim at that time.

Thinking of 5 years without kids, sometimes memang rasa demotivated. But... saya simpan dalam hati, ini adalah kerja Allah. Both of us didn't have any major problems. Hanya saja belum tiba masa.
So... never stop trying and enjoy our life...

Kalau dah jenuh mencuba masih tak dapat juga, kita kena percaya Allah SWT merancang yang terbaik untuk kita. Mungkin Allah nak kita berbulan madu sepanjang masa dan lebih menghargai pasangan kita? Ataupun sebenarnya, kita tak ready lagi untuk jadi parents mentally or physically.

No one knows...but Allah knows... He knows everything about us 200%. Dia yang mencipta kita. Of coz dia tahu kelemahan dan kelebihan kita lebih dari diri kita sendiri. Masa tu I tried very hard to make myself to think positively. Walaupun kadang-kadang benda-benda negatif singgah dikepala & dihati, tapi lepas tu Istigfar balik... Kita manusia biasa. Tak dapat lari, mesti nak fikir negatif jugak. (Malu pada Allah...)

Ok, back to the topic, sebelum contact kawan saya yang juga Shaklee Distributor, saya buat bacaan sikit tentang produk Shaklee. There was a guarantee that Shaklee's product is safe, ada sijil halal dari Jakim, 100% natural, hundreds or thousands of testing done untuk sesuatu produk, so, saya fikir saya tak perlu nak takut. InsyaAllah...it is safe...

Lepas dah cuba produk dan saya berpuas hati, saya decide untuk cuba menjalankan bisnes Shaklee secara serius. Sebelum ni ada juga try nak berbisnes, tapi macam biasa la, hangat-hangat tahi ayam... but this time insyaAllah I really want to be committed in this business. (^_^)

Aim saya this time adalah menjadi Working At House Mom seperti ramai kawan-kawan saya yang dah berjaya. Saya sangat jeles dengan mereka. Duduk di rumah sambil menjana pendapatan... dan yang paling penting dapat MELIHAT ANAK MEMBESAR DI DEPAN MATA (Itu lah impian saya sebelum saya mula bekerja lagi)...insyaAllah...Amin...

To be continued...

P/S :
Please visit my sharing on health plus my Shaklee Biz homepage : https://suricare.wordpress.com/ (^_^)

You Might Also Like

0 comments